BROER

Sundsvall_Bro

ISC er – alene af den grund og uanset alt, hvad firmaet ellers har præsteret – et rigtigt ingeniørfirma. For ISC bygger broer, mange broer. Store og små, lange og korte, brede, smalle, høje, lave, faste og bevægelige. Alle vegne. Over hele verden.

I øvrigt er definitionen ikke helt sandfærdig – broer kan være vanskelige, men husbygning kan være meget mere kompliceret og kræver koordination af en lang række ingeniørdiscipliner.

Danmarks store brobygger, Anker Engelund, er citeret for at have sagt: “Der findes kun to krav til en bro, den skal være lang nok, og den skal have rækværk.”

For ISC begyndte brobyggeriet beskedent med en gangbro i et enkelt og vedligeholdelsesvenligt stålkasseprofil. Den blev til mange flere lignende.

Siden fulgte kilometervis af fantastiske, slyngede og buede transportbroer på Sumatra – gennem junglen og ud til havnen – og andre ligeså komplicerede i Tunis, Mexico, Tanzania, Vietnam m.fl.

Og her hjemme skabtes f.eks. svingbroen i Næstved, broerne til Københavns nye Opera og selvfølgelig Øresundsbroen.

Med broerne over Storebælt og Øresund, (sidstnævnte indbragte ISC den europæiske stålpris for femte gang), er det ikke længere nødvendigt at sejle, hvis man står i Södertälje og får trang til at promenere på Unter den Linden, eller man vil tage en tur fra Lapland til Italiens hæl.

Nu kan man køre hele vejen.


tp30_billede

TP 30 RINGSTEDBANEN

tvis-aa-visual

Motorvejsbro over Tvis Å

Sundsvall_1

SUNDSVALLBROEN

oresund

ØRESUNDSBROEN

luftfoto-2-aaben-bro

Odins Bro

teglvaerkbro

TEGLVÆRKSBROEN