TP 30 RINGSTEDBANEN

LOKATION

Vallensbæk, Danmark

KLIENT

Bane Danmark

BYGGEÅR

2015-2016

PARTNERE

Barslund/CG Jensen

ISC har projekteret Danmarks første komposit jernbanebro. Broen er en 512 meter lang jernbanebro og en del af Banedanmarks nye højhastighedsbane mellem København og Ringsted.

Det er en af den nye bane København-Ringsteds mest imponerende brokonstruktioner, der med sine 512 meter også er projektets længste. Jernbanebroen strækker sig fra vest for Vallensbæk Sø henover Holbækmotorvejen og dennes afgrening til Motorring 4 til syd Winthersmindevej.

En særlig komplikation ved bygning af denne bro er, at den krydser motorvejsudfletningen ved Vallensbæk i en meget spids vinkel, hvilket reducerer mulighederne for etableringen af understøtninger. Et af kravene til løsning af opgaven var at der skulle være mindst mulige gener og indskrænkninger for trafikken i udførelsesfasen på denne meget trafikerede strækning, hvor tusindvis af bilister dagligt passerer Store Vejleådal og tæt forbi Vallensbæk sø.

TP30 broen blev vundet i en sådan totalentreprisekonkurrence af konsortiet Barslund-CG Jensen med ISC Rådgivende Ingeniører A/S som totalrådgivere, Orbicon som underrådgivere og CORE arkitekter som æstetiske konsulenter.

Broen er stadig under opførelse.

Læs mere om TP 30 her 



© ISC Consulting Engineering A/S | Øster alle 31, DK-2100 Copenhagen Ø | Email:info@isc.dk | Tel: +45 35 27 88 00 | CVR: 26340713 | Disclaimer

TP 30 RINGSTEDBANEN

LOKATION

Vallensbæk, Danmark

KLIENT

Bane Danmark

BYGGEÅR

2015-2016

PARTNERE

Barslund/CG Jensen

ISC har projekteret Danmarks første komposit jernbanebro. Broen er en 512 meter lang jernbanebro og en del af Banedanmarks nye højhastighedsbane mellem København og Ringsted.

Det er en af den nye bane København-Ringsteds mest imponerende brokonstruktioner, der med sine 512 meter også er projektets længste. Jernbanebroen strækker sig fra vest for Vallensbæk Sø henover Holbækmotorvejen og dennes afgrening til Motorring 4 til syd Winthersmindevej.

En særlig komplikation ved bygning af denne bro er, at den krydser motorvejsudfletningen ved Vallensbæk i en meget spids vinkel, hvilket reducerer mulighederne for etableringen af understøtninger. Et af kravene til løsning af opgaven var at der skulle være mindst mulige gener og indskrænkninger for trafikken i udførelsesfasen på denne meget trafikerede strækning, hvor tusindvis af bilister dagligt passerer Store Vejleådal og tæt forbi Vallensbæk sø.

TP30 broen blev vundet i en sådan totalentreprisekonkurrence af konsortiet Barslund-CG Jensen med ISC Rådgivende Ingeniører A/S som totalrådgivere, Orbicon som underrådgivere og CORE arkitekter som æstetiske konsulenter.

Broen er stadig under opførelse.

Læs mere om TP 30 her 


JERNBANER

Dan-Link jernbanefærgeanlæg

ØRESUNDSBROEN

Metro fase 3

Færgeklapper og -ramper, Trelleborg Havn

Jernbanebro v/Dalsland Kanal

Enghave Station