Holstebromotorvejen
Vejrdirektoratet
2016
Per Aarsleff A/S
I sommeren 2015 vandt ISC/Per Aarsleff opførelsen af Dalbroen over Tvis Å i totalentreprise. Broen er en del af Vejdirektoratets igangværende motorvejsbyggeri på strækningen Herning-Holstebro.
Den har en længde på ca. 230 m, et frihøjdekrav på 6,0 m og broen etableres som en ”tvillingebro” med 2 adskilte og parallelt-liggende brodæk i pladsstøbt efterspændt beton. Hvert brodæk støbes og efterspændes i 2 sektioner.
Området omkring Tvis Å er et naturbeskyttet §3-område, som på et større areal af byggepladsen hverken må drænes eller betrædes. Næsten tilsvarende Odins Bro har Per Aarsleff derfor frembygget en arbejdsbro på stålpæle henover å-løb og vådområde.
Af dræningshensyn funderes broen i spunsindfatninger som udgraves og udstøbes under vand. Når beton”proppen” er hærdet tømmes spunsen for vand, hvorefter de permanente brofundamenter udføres. Efter etablering af en interimsvæg på de permanente fundamenter, trækkes spunsen før vægstøbningen, og sætningerne herfra udlignes i væggenes højde.
Den første bro skal afleveres i november 2016, hvor den skal bruges til jordtransport i forbindelse med motorvejsprojektets videre forløb. Når denne er støbt trækkes støbestilladset ud til nabodækket, hvor det genbruges. Sidste bro skal stå færdig ultimo 2017.
Holstebromotorvejen
Vejrdirektoratet
2016
Per Aarsleff A/S
Den københavnske S-bane er karakteriseret ved, at mange mennesker dagligt udnytter den intensivt, som et nødvendigt led i den daglige transport til og fra arbejde – eller bare til og fra byen.
Banverket, Västre Region har på strækningen Åmål-Mellerud ved Vänern opført to nye broer til erstatning for eksisterende, udtjente broer. Broerne er udført i totalentreprise af MTHøjgaard. ISC har detailprojekteret broerne.
AFIS tårnet, som ISC projekterede til Mestersvig Lufthavn i Nordøstgrønland i 1977, var en særlig udfordring idet det skulle opføres på blot 3 måneder i løbet at sommeren indtil slutningen af oktober.
Det nye servicecenter i Hundige skal supplere de eksisterende klargørings-faciliteter i Taastrup, således at DSB S-tog for fremtiden kan levere deres kunder et endnu bedre S-togsprodukt i hverdagen.
For Høje-Taastrup kommune har ISC projekteret en ny stibro over Roskildevej ved Baldersbrønde. Den oprindelige stibro blev i efteråret 2007 påkørt af en lastvogn, der ikke havde sænket sin kran. En udskiftning af den oprindelige bro var derfor nødvendig. ISC’s opgave har omfattet rådgivning i alle fase fra den oprindelige bro var fjernet til den nye stibro er på plads.
Fodgængerbroen over Gladsaxe Ringvej ved Buddinge er etableret for at opnå en trafiksikker adgang til Gladsaxe Gymnasium. Gladsaxe Ringvej er en firesporet vej med midterrabat, hvorfor broen er udført med en spændvidde på 2 x 17 m.
Projektet CSC Phase II indgår som et centralt element i CPH´s vækstplan Expanding CPH, der skal sikre kapacitetsforøgelse fra nuværende 25mill passagerer frem mod 40mill passagerer årligt.
For CG Jensen A/S har vi den seneste årrække detailprojekteret og udført værkstedstegninger til et større antal sti- og vejbroer til Københavns Inderhavn.
Gang- og cykelbro over inderhavnen i forlængende af Vester Voldgade lidt syd for langebro. Den er udført som en dobbelt svingbro der er momentstiv i midten.
ISC Rådgivende Ingeniører A/S har i samarbejde med Cubo Arkitekter, Møller & Grønborg A/S, Dansk Energimanagement & Esbensen A/S samt specialkonsulenterne Frie Jernbanekonsulenter og Niras projekteret Viborg baneby og gymnasium.
I sommeren 2015 vandt ISC/Per Aarsleff opførelsen af Dalbroen over Tvis Å i totalentreprise. Broen er en del af Vejdirektoratets igangværende motorvejsbyggeri på strækningen Herning-Holstebro. Den har en længde på ca. 230 m, et frihøjdekrav på 6,0 m og broen etableres som en ”tvillingebro” med 2 adskilte og parallelt-liggende brodæk i pladsstøbt efterspændt beton. Hvert Read More
ISC har projekteret Danmarks første komposit jernbanebro. Broen er en 512 meter lang jernbanebro og en del af Banedanmarks nye højhastighedsbane mellem København og Ringsted.
Det nye operahus i København er bygget på en ø ud for Holmen, og er placeret i Amalienborg aksen. Dokøen tilhørte tidligere den danske flåde med flådeskibsværft. I forbindelse med den nye plan for placering af Operahuset blev Dokøen adskilt ved to gravede kanaler fra naboøerne benævnt sydøen og nordøen.
Den nye vejbro over North River i Thule basen er sandsynligvis den nordligste vejbro af den størrelse, der er bygget her på 77° nordlig bredde. Broen har 60 m frit spænd og krydser North River, som løber parallelt med landingsbanen i Thule lufthavn.