LOCATION

Holstebromotorvejen

CLIENT

Vejrdirektoratet

BUILDING PERIOD

2016

PARTNERS

Per Aarsleff A/S

I sommeren 2015 vandt ISC/Per Aarsleff opførelsen af Dalbroen over Tvis Å i totalentreprise. Broen er en del af Vejdirektoratets igangværende motorvejsbyggeri på strækningen Herning-Holstebro.

Den har en længde på ca. 230 m, et frihøjdekrav på 6,0 m og broen etableres som en ”tvillingebro” med 2 adskilte og parallelt-liggende brodæk i pladsstøbt efterspændt beton. Hvert brodæk støbes og efterspændes i 2 sektioner.

Området omkring Tvis Å er et naturbeskyttet §3-område, som på et større areal af byggepladsen hverken må drænes eller betrædes. Næsten tilsvarende Odins Bro har Per Aarsleff derfor frembygget en arbejdsbro på stålpæle henover å-løb og vådområde.

Af dræningshensyn funderes broen i spunsindfatninger som udgraves og udstøbes under vand. Når beton”proppen” er hærdet tømmes spunsen for vand, hvorefter de permanente brofundamenter udføres. Efter etablering af en interimsvæg på de permanente fundamenter, trækkes spunsen før vægstøbningen, og sætningerne herfra udlignes i væggenes højde.

Den første bro skal afleveres i november 2016, hvor den skal bruges til jordtransport i forbindelse med motorvejsprojektets videre forløb. Når denne er støbt trækkes støbestilladset ud til nabodækket, hvor det genbruges. Sidste bro skal stå færdig ultimo 2017.

LOCATION

Holstebromotorvejen

CLIENT

Vejrdirektoratet

BUILDING PERIOD

2016

PARTNERS

Per Aarsleff A/S


Viborg banebro

ISC Rådgivende Ingeniører A/S har i samarbejde med Cubo Arkitekter, Møller & Grønborg A/S,  Dansk Energimanagement & Esbensen A/S samt specialkonsulenterne Frie Jernbanekonsulenter og Niras projekteret Viborg baneby og gymnasium.

Dalbro - Tvis Å

Dalbro – Tvis Å

I sommeren 2015 vandt ISC/Per Aarsleff opførelsen af Dalbroen over Tvis Å i totalentreprise. Broen er en del af Vejdirektoratets igangværende motorvejsbyggeri på strækningen Herning-Holstebro.

TP30 Ringstedbanen

ISC har projekteret Danmarks første komposit jernbanebro. Broen er en 512 meter lang jernbanebro og en del af Banedanmarks nye højhastighedsbane mellem København og Ringsted.

Odins Bridge

The new bridge crossing the Odense Canal on the island Funen Denmark is named Odins Bridge. Odin was a god in Nordic mythology and was the name giver to the city Odense. The bridge has closed a long missed gap in the infrastructure of the road system surrounding Odense which is the third largest city in Denmark.

6 Bridges To The Island Of The New OPera House, CPH

The Dock Island by the Naval Shipyard used to belong to the Danish Naval Fleet. In connection with the plan for locating the new Opera House, the Dock Island was separated from the adjacent islands called the South Island and the North Island by 2 artificial canals.

North River Bridge, Thule

The new North River Bridge is supposedly the most northerly built bridge of that size at the latitude of 77°. The bridge with 60 m span crosses the North River, which runs parallel with the runway in Thule Airport. The bridge replaces a shorter 23 m span truss bridge, which was destroyed during a flood in the autumn of 2001.

Viborg banebro

ISC Rådgivende Ingeniører A/S har i samarbejde med Cubo Arkitekter, Møller & Grønborg A/S,  Dansk Energimanagement & Esbensen A/S samt specialkonsulenterne Frie Jernbanekonsulenter og Niras projekteret Viborg baneby og gymnasium.

Dalbro - Tvis Å

Dalbro – Tvis Å

I sommeren 2015 vandt ISC/Per Aarsleff opførelsen af Dalbroen over Tvis Å i totalentreprise. Broen er en del af Vejdirektoratets igangværende motorvejsbyggeri på strækningen Herning-Holstebro.

TP30 Ringstedbanen

ISC har projekteret Danmarks første komposit jernbanebro. Broen er en 512 meter lang jernbanebro og en del af Banedanmarks nye højhastighedsbane mellem København og Ringsted.

Odins Bridge

The new bridge crossing the Odense Canal on the island Funen Denmark is named Odins Bridge. Odin was a god in Nordic mythology and was the name giver to the city Odense. The bridge has closed a long missed gap in the infrastructure of the road system surrounding Odense which is the third largest city in Denmark.

6 Bridges To The Island Of The New OPera House, CPH

The Dock Island by the Naval Shipyard used to belong to the Danish Naval Fleet. In connection with the plan for locating the new Opera House, the Dock Island was separated from the adjacent islands called the South Island and the North Island by 2 artificial canals.

North River Bridge, Thule

The new North River Bridge is supposedly the most northerly built bridge of that size at the latitude of 77°. The bridge with 60 m span crosses the North River, which runs parallel with the runway in Thule Airport. The bridge replaces a shorter 23 m span truss bridge, which was destroyed during a flood in the autumn of 2001.

Bus Maintenance Centre Ballerup

The bus maintenance centre located in Ballerup north of Copenhagen, has a capacity to handle and park approx. 80 busses. The building comprises of a bus maintenance shop, bus cleaning facilities, a storage, an administration and canteen building and a centre hall, all of them including a basement.

Sundsvall Bridge

The Sundsvall Bridge crosses the Sundsvall Fjord with a total length of 1,420 m as part of the new eastern highway in Sweden. The contract was won in a European competition, by PBM Joint Venture with ISC Consulting Engineers A/S as designers for the bridge superstructure.

CPH CSC Phase II

Projektet CSC Phase II indgår som et centralt element i CPH´s vækstplan Expanding CPH, der skal sikre kapacitetsforøgelse fra nuværende 25mill passagerer frem mod 40mill passagerer årligt.