LOKATION

Ballerup, Denmark

KLIENT

Hovedstadsområdets Trafikselskab (HT)

BYGGEÅR

1983 - 1984

PARTNERE

HT’s arkitektafdeling - MAA Flemming Høll
Pihl & Søn A/S,
E. Kornerup A/S,
E. R. Electric A/S

Busserviceanlægget i Ballerup for Hovedstadsområdets Trafikselskab er dimensioneret til vedligehold og parkering af ca. 80 busser. Bygningskomplekset omfatter værkstedshal, vaske- og klargøringshal, lagerhal, kontor- og kantinebygning samt centerhal, alle udført med kælder.

Det udendørs anlæg omfatter opstillingspladser for 80 busser samt tankanlæg for gasolie med tilhørende påfyldningsplads, i alt med et samlet befæstet areal på 20.000 m2.

Det bebyggede areal omfatter i alt 3.900 m2 med et etageareal på 7.045 m2 fordelt på 3.400 m2 til værkstedshal, 845 m2 til lagerhal, 1.050 m2 til klargøringshal, 1.140 m2 til administrationsbygning i 3 etager og 610 m2 til centerhallen.

Planløsningen for anlægget er – i modsætning til et mere traditionelt udformet anlæg – kendetegnet ved en gennemført modulopbygning af såvel konstruktioner som installationer, med bygningsblokkene grupperet omkring centerhallen.

En udstrakt anvendelse af glas i tag og facader giver spændende lys- og skyggevirkninger på bygningernes facader og gør alle dele af anlægget behageligt at arbejde og opholde sig i.

Foruden de sædvanlige bygningsinstallationer er anlægget forsynet med omfattende værkstedstekniske installationer, herunder brændstofanlæg, lifte, bremseprøvestand m.v.
Alle arbejdsområder er forsynet med omfattende miljøforanstaltninger i form af udsugningsanlæg for busgas, bremsestøv, dækværksted m.v.

Det funktionstilpassede byggesystem med de bærende konstruktioner i stål og systemudformningen af de tekniske installationer, giver optimal fleksibilitet til en eventuel udbygning og tilpasning til fremtidige funktions- og miljøkrav.

LOKATION

Ballerup, Denmark

KLIENT

Hovedstadsområdets Trafikselskab (HT)

BYGGEÅR

1983 - 1984

PARTNERE

HT’s arkitektafdeling - MAA Flemming Høll
Pihl & Søn A/S,
E. Kornerup A/S,
E. R. Electric A/S


Viborg banebro

ISC Rådgivende Ingeniører A/S har i samarbejde med Cubo Arkitekter, Møller & Grønborg A/S,  Dansk Energimanagement & Esbensen A/S samt specialkonsulenterne Frie Jernbanekonsulenter og Niras projekteret Viborg baneby og gymnasium.

Dalbro - Tvis Å

Dalbro – Tvis Å

I sommeren 2015 vandt ISC/Per Aarsleff opførelsen af Dalbroen over Tvis Å i totalentreprise. Broen er en del af Vejdirektoratets igangværende motorvejsbyggeri på strækningen Herning-Holstebro.

TP30 Ringstedbanen

ISC har projekteret Danmarks første komposit jernbanebro. Broen er en 512 meter lang jernbanebro og en del af Banedanmarks nye højhastighedsbane mellem København og Ringsted.

Odins Bro

Den 9. september 2009 erklærede Odense´s borgmester ved en udstilling af konkurrenceforslag til Odins Bro forslag indsendt af ISC Rådgivende Ingeniører A/S som vinder af konkurrencen. Broanlægget omfatter en 900 m lang bro omfattende en krydsning af den 80 m brede Odense Kanal.

Broer til dokøen (Operaen)

Det nye operahus i København er bygget på en ø ud for Holmen, og er placeret i Amalienborg aksen. Dokøen tilhørte tidligere den danske flåde med flådeskibsværft. I forbindelse med den nye plan for placering af Operahuset blev Dokøen adskilt ved to gravede kanaler fra naboøerne benævnt sydøen og nordøen.

North River Bro, Thule

Den nye vejbro over North River i Thule basen er sandsynligvis den nordligste vejbro af den størrelse, der er bygget her på 77° nordlig bredde. Broen har 60 m frit spænd og krydser North River, som løber parallelt med landingsbanen i Thule lufthavn.

Viborg banebro

ISC Rådgivende Ingeniører A/S har i samarbejde med Cubo Arkitekter, Møller & Grønborg A/S,  Dansk Energimanagement & Esbensen A/S samt specialkonsulenterne Frie Jernbanekonsulenter og Niras projekteret Viborg baneby og gymnasium.

Dalbro - Tvis Å

Dalbro – Tvis Å

I sommeren 2015 vandt ISC/Per Aarsleff opførelsen af Dalbroen over Tvis Å i totalentreprise. Broen er en del af Vejdirektoratets igangværende motorvejsbyggeri på strækningen Herning-Holstebro.

TP30 Ringstedbanen

ISC har projekteret Danmarks første komposit jernbanebro. Broen er en 512 meter lang jernbanebro og en del af Banedanmarks nye højhastighedsbane mellem København og Ringsted.

Odins Bro

Den 9. september 2009 erklærede Odense´s borgmester ved en udstilling af konkurrenceforslag til Odins Bro forslag indsendt af ISC Rådgivende Ingeniører A/S som vinder af konkurrencen. Broanlægget omfatter en 900 m lang bro omfattende en krydsning af den 80 m brede Odense Kanal.

Broer til dokøen (Operaen)

Det nye operahus i København er bygget på en ø ud for Holmen, og er placeret i Amalienborg aksen. Dokøen tilhørte tidligere den danske flåde med flådeskibsværft. I forbindelse med den nye plan for placering af Operahuset blev Dokøen adskilt ved to gravede kanaler fra naboøerne benævnt sydøen og nordøen.

North River Bro, Thule

Den nye vejbro over North River i Thule basen er sandsynligvis den nordligste vejbro af den størrelse, der er bygget her på 77° nordlig bredde. Broen har 60 m frit spænd og krydser North River, som løber parallelt med landingsbanen i Thule lufthavn.

HT Busserviceanlæg Ballerup

Busserviceanlægget i Ballerup for Hovedstadsområdets Trafikselskab er dimensioneret til vedligehold og parkering af ca. 80 busser. Bygningskomplekset omfatter værkstedshal, vaske- og klargøringshal, lagerhal, kontor- og kantinebygning samt centerhal, alle udført med kælder.

Sundsvallbroen

ISC har med joint venture PBM projekteret Sundsvallbroen. Broen krydser Sundsvallfjorden, ligger ca. 400 km nord for Stockholm på Sveriges østkyst ud til Den Botniske Bugt, og den er et meget savnet led i nord/syd motorvejen E4, der går fra Stockholm langs den Botniske Bugt helt op til Sveriges nordligste grænse.

CPH CSC Phase II

Projektet CSC Phase II indgår som et centralt element i CPH´s vækstplan Expanding CPH, der skal sikre kapacitetsforøgelse fra nuværende 25mill passagerer frem mod 40mill passagerer årligt.