Infrastrukturen er det der får vores samfund til at hænge sammen. Veje, broer, jernbaner, tunneller, lufthavne, kabler – ja stort set det hele. Vi vil alle gerne kunne komme hurtigt på arbejdet, besøge familien og i det hele taget kunne transportere os rundt så nemt og gnidningsløst som muligt.
Bygningen af det hele skal også helst foregå med færrest mulige gener, det skal falde ind i omgivelserne. Det skal holde i mange år og i det hele taget bare fungere og være samfundsøkonomisk forsvarligt.
Det er så her en ingeniør virkelig kan få lov at slå sig løs. Det er noget de kan og ikke mindst brænder for.
Tlf: 35278800
Mail: info@isc.dk
Projektet CSC Phase II indgår som et centralt element i CPH´s vækstplan Expanding CPH, der skal sikre kapacitetsforøgelse fra nuværende 25mill passagerer frem mod 40mill passagerer årligt.
For CG Jensen A/S har vi den seneste årrække detailprojekteret og udført værkstedstegninger til et større antal sti- og vejbroer til Københavns Inderhavn.
Gang- og cykelbro over inderhavnen i forlængende af Vester Voldgade lidt syd for langebro. Den er udført som en dobbelt svingbro der er momentstiv i midten.
ISC Rådgivende Ingeniører A/S har i samarbejde med Cubo Arkitekter, Møller & Grønborg A/S, Dansk Energimanagement & Esbensen A/S samt specialkonsulenterne Frie Jernbanekonsulenter og Niras projekteret Viborg baneby og gymnasium.
I sommeren 2015 vandt ISC/Per Aarsleff opførelsen af Dalbroen over Tvis Å i totalentreprise. Broen er en del af Vejdirektoratets igangværende motorvejsbyggeri på strækningen Herning-Holstebro.
ISC har projekteret Danmarks første komposit jernbanebro. Broen er en 512 meter lang jernbanebro og en del af Banedanmarks nye højhastighedsbane mellem København og Ringsted.
Det nye operahus i København er bygget på en ø ud for Holmen, og er placeret i Amalienborg aksen. Dokøen tilhørte tidligere den danske flåde med flådeskibsværft. I forbindelse med den nye plan for placering af Operahuset blev Dokøen adskilt ved to gravede kanaler fra naboøerne benævnt sydøen og nordøen.
Den nye vejbro over North River i Thule basen er sandsynligvis den nordligste vejbro af den størrelse, der er bygget her på 77° nordlig bredde. Broen har 60 m frit spænd og krydser North River, som løber parallelt med landingsbanen i Thule lufthavn.
ISC Rådgivende Ingeniører A/S har i samarbejde med team bestående af totalentreprenøren Krüger, entreprenør C.C. Bruun Entreprise og Gottlieb Paludan Architects vundet totalentreprise konkurrence vedr. opførelse af nyt vandværk i Snekkersten.
Busserviceanlægget i Ballerup for Hovedstadsområdets Trafikselskab er dimensioneret til vedligehold og parkering af ca. 80 busser. Bygningskomplekset omfatter værkstedshal, vaske- og klargøringshal, lagerhal, kontor- og kantinebygning samt centerhal, alle udført med kælder.
Østamagerbanen er den tredje og sidste del af den oprindelige plan for den Københavnske Metro og indvies i 2007.Denne Fase 3 omfatter anlæg af en 4,1 km lang dobbeltsporet banestrækning fra Lergravsparken Station i den nordlige del af Amager og frem til Københavns Lufthavn i Kastrup.
ISC har med joint venture PBM projekteret Sundsvallbroen. Broen krydser Sundsvallfjorden, ligger ca. 400 km nord for Stockholm på Sveriges østkyst ud til Den Botniske Bugt, og den er et meget savnet led i nord/syd motorvejen E4, der går fra Stockholm langs den Botniske Bugt helt op til Sveriges nordligste grænse.
Københavns Lufthavn besluttede i vinteren 2006 at etablere en ny, central sikkerhedskontrol, der både kunne give en større kapacitet og en større fleksibilitet – og dermed en kortere ventetid for passagererne.
ISC blev i 2004 engageret af Rigshospitalet i København til at udføre en foranalyse med efterfølgende VVM-rapport (Vurdering af Virkningerne på Miljøet) og projekt for en permanent helikopterplatform til erstatning for den midlertidige landingsplads på græsplænen i Fælledparken nærmest hospitalet.
Sverige og Danmark er blevet forenet over Øresund med en vej- og jernbaneforbindelse, Øresundslink, som samlet består af en bro, en kunstig ø, en tunnel og en kunstig halvø, hvilket giver en totallængde på 15,8 km. Broens samlede længde er 7,8 km.
ISC har, i tæt samarbejde CG Jensen som totalentreprenør og By og Havn som bygherre, udarbejdet projektforslag, forprojekt og efterfølgende detailprojektfor to vejbroer og to stibroer på Teglholmen i København.
ISC har i tæt samarbejde med Sjælsø som bygherre og CG Jensen som totalentreprenør udarbejdet koncept-og efterfølgende detailprojekt for to oplukkelige stibroer (klapbroer) på Teglholmen i København.
ISC har som vinder af projektkonkurrencen “Etablering af en vejbro over Teglværksløbet mellem Sluseholmen og Teglholmen” der blev udbudt af Københavns Kommune, stået for projektering og opførelse af Teglværksbroen.
For at sikre mulighed for, at overføre akutpatienter til Rigshospitalet i København uden unødig og muligvis belastende omladning via ambulance, har Bornholms Hospital fået etableret en helikopterflyveplads med tilhørende standplads samt kontrolrumsbygning, i direkte tilknytning til hospitalet.
ISC fik i 2011 til opgave at projektere disse ombygninger som omhandlede security området mellem land-og airside, cafe på landside, kiosk på airside, det taxfree område, passagerpassagen, specialbutikker der bl.a. indeholdt udvidelse af repos på niveau 3 samt etablering af spiseområdet ligeledes på niveau 3.
Transithalsprojektet i Københavns Lufthavn var det første af en række større om- og nybygnings-projekter, der har gjort Københavns Lufthavn til en af de mest attraktive lufthavne i Europa. Transithalsprojektet giver en reel udvidelse af det eksisterende transitområde på 2.100 m2 og rummer et varieret udvalg af forretninger, samt en stor restaurant i forbindelse med et udsigtsområde til flyforpladsen.
Københavns Lufthavn har altid været den skandinaviske hovedlufthavn for passagertrafikken med SAS som suverænt største fly-operatør og samtidig handling agent for passagerer, fragt og bagage.
Finger D i Københavns Lufthavn er opført som første afsnit af den planlagte kommende terminaludvidelse mod øst. Planløsningen af Finger D er fordelt på to etager for at håndtere passagerer til og fra både Schengen og Non-Schengen områder og omfatter bl.a. seks fly-gates med tilhørende lounge, check-in pulte, publikumstoiletter og service-faciliteter m.v.
Den nye omfartsvej vest om Næstved krydser Næstved Kanal på en svingbro. Broen, der er den største bevægelige bro, der er i brug i Danmark, blev indviet i september 1997. Storstrøms Amt ejer broen og forestår driften med ISC som rådgiver. Betjeningen og den daglige drift af broen forestås af Næstved Havn. Der passerer dagligt mellem 2 og 5 skibe gennem kanalen.
I forbindelse med Trelleborgs Hamns udbygning og effektivisering af havnevirksomheden, Vision 2005, skal der anlægges et nyt færgeleje for færgedriften mellem Sverige og Tyskland. Det nye færgeleje indbefatter en ny bølgebryder, uddybningsarbejder, kajvægge, opfyldning, forpladser og ramper og færgeklapper for bil- og togtrafik.
Efter en pause på næsten 20 år blev der i 1989 opført en stor hangar i Københavns Lufthavn. Hangaren er opført for samtidig at kunne servicere tre Boeing 727 eller tre Boeing 757 eller én Boeing 767 i en vilkårlig kombination med to B-727 eller to B-757.
Fodgængerbroen over Gladsaxe Ringvej ved Buddinge er etableret for at opnå en trafiksikker adgang til Gladsaxe Gymnasium. Gladsaxe Ringvej er en firesporet vej med midterrabat, hvorfor broen er udført med en spændvidde på 2 x 17 m.
For Høje-Taastrup kommune har ISC projekteret en ny stibro over Roskildevej ved Baldersbrønde. Den oprindelige stibro blev i efteråret 2007 påkørt af en lastvogn, der ikke havde sænket sin kran. En udskiftning af den oprindelige bro var derfor nødvendig. ISC’s opgave har omfattet rådgivning i alle fase fra den oprindelige bro var fjernet til den nye stibro er på plads.
Det nye servicecenter i Hundige skal supplere de eksisterende klargørings-faciliteter i Taastrup, således at DSB S-tog for fremtiden kan levere deres kunder et endnu bedre S-togsprodukt i hverdagen.
AFIS tårnet, som ISC projekterede til Mestersvig Lufthavn i Nordøstgrønland i 1977, var en særlig udfordring idet det skulle opføres på blot 3 måneder i løbet at sommeren indtil slutningen af oktober.
Banverket, Västre Region har på strækningen Åmål-Mellerud ved Vänern opført to nye broer til erstatning for eksisterende, udtjente broer. Broerne er udført i totalentreprise af MTHøjgaard. ISC har detailprojekteret broerne.
Den københavnske S-bane er karakteriseret ved, at mange mennesker dagligt udnytter den intensivt, som et nødvendigt led i den daglige transport til og fra arbejde – eller bare til og fra byen.
Projektet CSC Phase II indgår som et centralt element i CPH´s vækstplan Expanding CPH, der skal sikre kapacitetsforøgelse fra nuværende 25mill passagerer frem mod 40mill passagerer årligt.
For CG Jensen A/S har vi den seneste årrække detailprojekteret og udført værkstedstegninger til et større antal sti- og vejbroer til Københavns Inderhavn.
Gang- og cykelbro over inderhavnen i forlængende af Vester Voldgade lidt syd for langebro. Den er udført som en dobbelt svingbro der er momentstiv i midten.
ISC Rådgivende Ingeniører A/S har i samarbejde med Cubo Arkitekter, Møller & Grønborg A/S, Dansk Energimanagement & Esbensen A/S samt specialkonsulenterne Frie Jernbanekonsulenter og Niras projekteret Viborg baneby og gymnasium.
I sommeren 2015 vandt ISC/Per Aarsleff opførelsen af Dalbroen over Tvis Å i totalentreprise. Broen er en del af Vejdirektoratets igangværende motorvejsbyggeri på strækningen Herning-Holstebro.
ISC har projekteret Danmarks første komposit jernbanebro. Broen er en 512 meter lang jernbanebro og en del af Banedanmarks nye højhastighedsbane mellem København og Ringsted.
Det nye operahus i København er bygget på en ø ud for Holmen, og er placeret i Amalienborg aksen. Dokøen tilhørte tidligere den danske flåde med flådeskibsværft. I forbindelse med den nye plan for placering af Operahuset blev Dokøen adskilt ved to gravede kanaler fra naboøerne benævnt sydøen og nordøen.
Den nye vejbro over North River i Thule basen er sandsynligvis den nordligste vejbro af den størrelse, der er bygget her på 77° nordlig bredde. Broen har 60 m frit spænd og krydser North River, som løber parallelt med landingsbanen i Thule lufthavn.